fredag, augusti 28

hösten närmar sig!

Hallo !

Hösten börjar närmare sig mer och mer känner jag här uppe i Umeå! inte lika varma sommarkvällar som det varit tidgare iår. d v s när det inte regnat! hösten planering då! hösten är ganska fullspäckad med trevliga aktiviteter. Jag har gått gå med i IKSU:s längdsektion och kommer då hjälpa till som tränare under veckorna med även träna själv. Annars så har sommarens träning varit dålig måste jag säga. Min jobbiver ryckte tag i mig förmycket så varje vecka innehöll 60-65h jobb vilket givetisvis slår ut andra aktiviter. men de ska bli bättring nu ihöst!

hösten annars kommer tillbringas i umeå där jag kommer studera allmänt utbildningsområden inom lärarprogrammet. för att få ut en examen som lärare måste man ha läst alla tre utbildningsområden som jag nu går in på mitt andra. som extrakurs kommer jag även läsa en kurs som heter alternativ kommunikation . låter intressant inom specialpedagogik.

Dagens tips för er som vill kompletera er konditionsträning med en rolig inomhus aktivitet är att spela Squash! de är sjukt roligt samt mycket jobbigt om man får igång spelet. jag har testat iveckan och ojoj vilken träningsvärk jag har men de kan ju iofs bero på att jag är dåligt tränad oxå =)

tack och adjö för mig idag!!

//Sebastian

0 kommentar(er):