onsdag, mars 25

5000m-test!

Hej!

Ja då var vinterns sista 5000m-test avklarat. Just nu känns det riktigt bra, det var nog det absolut värsta jag någonsin gjort! Ibland undrar man ju vad man håller på med, varför jag ska plåga mig så in i h*lvete?
Efter en kort tids funderande, ja den tid det tog att ligga och pusta på golvet till att jag lyckades sätta mig upp, kom jag på att det är inte förrän man är nära att dö av trötthet som man inser att man lever! =)
Tänk er själva att ha 191(!) slag/min i medelpuls och 203 i maxpuls i 16.32.1 min! Sjukt att jag lyckades ta mig igenom med den pulsen. Kanske tyder det på att jag inte var i slag utan gick över tröskeln och därmed blev för trött. Men som ni såg på tiden så blev det, trots ett formmässigt dåligt lopp, ett nytt pers! Jag hade siktat på att ta mig under 16.30, men efter dagens test är jag glad att jag tog mig i mål.

Nu ska jag se till att träningen flyter på bra fram till det stundande roddlägret i Tjeckien!

Kroppen har inte riktigt hämtat sig än så det blir gött att få sova lite snart! Imorgon blir cirkelträning och något återhämtningspass.

Hade fint. /Anders

0 kommentar(er):