torsdag, mars 5

Snabba intervaller

Ciao

Kom precis hem från ett mycket trevligt roddpass med Carl och Lassi! Jag och Carl körde 60 min lugn rodd med 8 st 30 sekunders intervaller i 30 takt. Jag låg runt 1.26 - 1.29 /500 m i split så det gick fint. Sista intervallen drog jag på rejält och låg mellan 1.18-1.22!
Lassi körde 1000m och 500m intervaller. Jag och Carl fick vår bit av den härliga kakan igår så vi körde som sagt lite kortare men snabbare intervaller.

Vi snackade om allt från Vasaloppet till rekordtagare på roddmaskin och kom då in på 100 m-världsrekord. Det var då Carl kom på idén att vi skulle avsluta med att maxa 100m och se vad vi låg på för höjder.
Efter 2 försök var så slutade Lassi på 15.0 s, jag på 15.2, och Carl runt 16? Jag va så inne i att försöka slå Lassi så jag missade Carls tid måste jag erkänna =).

Nu ska jag käka lite lätt och sedan kika lite Las Vegas innan jag somnar.

Imorgon blir det något lätt pass innan tävlingspremiären! Jag längtar!

Hej

0 kommentar(er):