onsdag, februari 18

Bra träningsdagar

Hej.
Har haft bra träningsdagar nu med dubbelpass igår och idag.
Igår körde jag först styrka överkropp sedan ett hårt spinningpass på kvällen. Maxpulsen kom upp i 201 slag/min!
I morse körde jag roddintervaller, 6 x 3min med 2 min vila. Även där körde jag på rätt hårt och låg på en split mellan 1.38.9 - 1.39.5 under samtliga intervaller. Pulsen kom återigen upp över tröskel, närmare bestämt 193 slag/min.
Nu på eftermiddagen körde jag styrka igen med lättare vikter på de övningar vi brukar köra. Tog det extra lugnt med knäböjen.

Kroppen känns åter mycket bra efter skadan. Har kört flera bra kvalitetspass nu på slutet så förhoppningsvis är tävlingsformen god när vi börjar närma oss tävlingspremiär i Waxholm den 7 mars!

Altt för idag, hade fint!

Ciao

0 kommentar(er):