måndag, februari 2

Maxtest!

Körde maxtest med Carl och Petter på Stallet, gick bra faktist. Var lite osäker innan men ett pers på samtliga delmoment får jag vara helt klart nöjd med!

Frivändning - 80 kg (besvikelsen, bättre teknik är ett måste).
Knäböj - 107.5 (måste förbättra bål/rygg, då kan jag lyfta mer).
Liggande rodd - 97.5 kg (ett av de bättre resultaten, nära 100-gränsen, kan bli mycket bra så småning om).
Marklyft - 150 kg (också ett bra resultat, sista lyftet var ett viljelyft men det finns mycke teknik att jobba på här med).

Min rygg har inte spökat något på slutet, vilket känns riktigt bra. Nu kan jag fortsätta med styrkan utan problem. Jag har tänkt extra mycket på uppvärmningen, att jag ska va riktigt varm innan jag går på de tunga vikterna, och ryggsmärtan har då försvunnit mer och mer.

Imorgon är jag ledig så då blir det dubbelpass, rodd och spinning!

Nu ska jag kika efter billiga flyg till tjeckienlägret i april!

/Anders

0 kommentar(er):