tisdag, januari 20

Olja, Svett och Slask

Tja bloggers.

Kom nyss hem från tisdagsspinningen. Det blev ett härligt pass som vanligt!
Svetten rann och pulsen slog högt. Kändes hyffsat trots att jag inte kört cykel på ett tag.

Körde styrka med carlovitch tidigare. Gick helt ok, men man märkte av att jag inte kört på ett tag nu. Men det är bara att bita i och träna upp styrkan igen! Vi körde 2x6 på 40 % sen var det meningen 2x2 på 100% men jag gick ner lite i vikt för att inte gå på för hårt när jag inte kört på ett tag.
Slogs av en härlig känsla idag, att jag faktist ser fram emot 5000-testet. En normal person skulle väl kanske inte se fram emot att plåga sig nära max på roddmaskin runt 17 min (blir intressant och se vad vi kan göra för tider), men det känns helt ok faktist.

Fixade cykeln idag med! Efter mycket skruvande och två heloljiga händer fick jag äntligen ihop en stabil rackare, med dubbdäck framtill dessutom. Det är dock svårt att hålla sig på banan, det är så j*vla, rent ut sagt, slaskigt på vägarna. Blir hjälm på till träningen hädanefter!
Får se hur länge cykeln håller nu.

Allt för idag. Imorgon blir det 8 x 6 min intervaller!

Au Revoir

0 kommentar(er):