fredag, december 5

7/8 pass avklarade!

Adam och Stella, eller var det tvärtom?!
Maxad kamphund ;)

Nu har jag endast ett pass kvar på min intervallperiod! Dagens pass blev lite senare då jag tog en lång frukost. Jag skulle köra stavgångsintervaller i liftgatan på "slalombacken" Lugnet. Men desvärre hann jag springa med stavarna i cirka 16,7 sek innan jag skulle hoppa över en snöhög och råkade fastna med staven mellan snöhögen och mitt egna knä och knäcka den ena stavgångsstaven. Min träningskompis Stella tyckte det var väldigt roligt, det tyckte desvärre inte jag som då fick använda mina klassiska stavar 150 cm. Till skillnad emot staven som gick av som är ca 125 cm så blev det lite skillnad. Men det gäller att se möjligheterna och improvisera lite!

Intervallerna gick till på följande vis: jag startade längst bort på "bromsplanen" till hoppbackarna, sprang med stavarna upp mot liften och hela liftgatan upp till cafeét på toppen och sedan fortsatte jag att springa förbi kårestugan - vände och gick i mål igen på toppen av cafeét. Hängde ni med? De tog strax över sex minuter per intervall och jag körde fyra sådana. Nu ikväll blir det intervaller på rullskidsbandet inomhus!


0 kommentar(er):