onsdag, december 10

Intervaller

3 x 15 min roddintervall i 24-26 takt var dagens pass. Körde på ganska hårt och låg i hög pulszon 3, med en split runt 1.47-1.52. Kändes bra i kroppen och tyckte att jag körde helt ok tekniskt. Nytt längdrekord på C2:an: 17000 m under 70 min.
Har även gått upp till 145 watt och jag tycker att det svara bra. Anledningen till att jag höjer motståndet är att jag gick in på ett lågt motstånd eftersom jag aldrig kört roddmaskin förut. Men ju mer jag utvecklat tekniken och blivit starkare ju högre motstånd kan jag hålla under en längre tid.

Motståndet är som växlar på cykeln. Klarar man av att gå på tyngre växlar sjunker spliten, alltså det går snabbare. Om man däremot inte klarar av att köra på t ex 145 watt under ett 2000m-test bör man kanske gå ner och köra på 135 watt. Jag låg på 135 watt på det senaste testet och det kändes bra, men jag var uppe på 34 takt under stora delar och därför testar jag lite tyngre för att kunna hålla samma split men med lägre takt, vilket sparar lite flås =).

Hände en härlig grej i omklädningsrummet efter som jag tyckte var riktigt roande.
Det står ett gäng killar (troligen gymnasienivå) och snackade i omklädningsrummet då deras kompis kommer in och går fram till en annan kille, följande dialog utspelar sig:
- Är dom där äkta? (pekar på killens tatueringar)
- Ja...?
gänget kollar lite konstigt och kompisen inser sitt misstag.
- Oj jag trodde du var en kompis.. sorry
De andra skrattar gott.
- haha jag trodde det var Max

Haha det var iaf en rolig scen att se killen stå och känna på en främlings tatueringar och sedan inse att han inte kände honom alls =).

Det var nog det roligaste idag. Nu ska jag äta en bit kaka som jag bakade igår. Mitt recept på kladdig chokladkaka är gudomligt!
Imorgon är det cirkelträning och pluggande som gäller.

Bye bye

0 kommentar(er):