måndag, december 22

Skidor Skidor

Idag har jag och Martin (bror) kört dubbelpass uppe på lugnet. Imorse pulsade vi runt milen med klistrade skidor, i det vi trodde skulle vara blötsnö och isiga spår men visade sig vara opistade torrsnöspår. Men vi klaffsade på och fick upp en skaplig puls bara genom att gå med 1 dm snö under laggen.
På eftermiddagen körde jag skate i 90 min runt ellhjusspåret. Gick riktigt bra, känner att skidformen börjar bättra sig, halvvägs fick jag sällskap av min skidkompanjon Jonathan Steén som börjar visa gammal god storform.

Dagens stora nyhet är Runns Sjöbods nya skridskoslip. Vi fick först en genomgående instruktion sedan fick vi pröva själva. Familjen Moréns skridskor var först ut (ni behöver inte vara oroliga det var jag som tog hand om dem =) )

Nu ska jag varva ner inför morgondagens pass då det är dags för lång - långdistans. Tänkte köra ett härligt pass på 4 timmar! Blir något att bita i.

Nu ska jag luta mig tillbaka och lyssna på skönsång. Gusten (andra brodern) har skaffat singstar så det blir en och annan nyskapt ton i huset.

Hörs efter morgondagens pass! Ciao

0 kommentar(er):