onsdag, december 3

Hälften avklarat!

Då var skateintervallerna avklarade och även hälften av min intervallperiod. För mig blev det 4+4+7+5+5 = 25 min. Jag skulle köra med storfräsarna: Johan Granath, Peter Arnesson och Daniel Nordebo. Men det blev ett lite för tufft tempo för mig. Med tanke på att jag kört hårda intervallpass innan och skall köra hårda efter så var det lika bra att köra i mitt eget lite lugnare tempo. Jag fick upp pulsen väldigt bra nu på eftermiddagen igen, så jag får vara nöjd. Jag åker även fortare än förra skateintervallpasset trots att det idag gick lite tyngre i spåret. Träningen ger resultat sakta men säkert!

Jag sökte lite på skoj i Wikipedia idag under ordet "intervall" står följande:
"Ett intervall har flera betydelser: I fråga om tid talar man också om intervall - mer specifikt, tidsintervall. En tidsperiod (eller ett tidsintervall) är ett avstånd mellan två punkter (händelser) i tiden. Tidsperioder mäts typiskt med klockor och kalendrar. Begreppet tidsperiod används också ofta om epoker, till exempel stenåldern, vikingatiden, industrialismen och 1970-talet."

Är det de jag håller på med dessa dagar!? Det lät ju faktiskt inte lika jobbigt som det känns i så fall :)

Allt för nu!
// Adam Steen - Stum i sina sega ben ;)

0 kommentar(er):