måndag, december 15

Helgens tävlingar!

Björnjakten


I helgen var det tävling i Älvdalen, Björnjakten. Lördagen bestod av 10km klassik teknik och söndagen 10km i den fria stilen (skate).
Lördagens lopp avgjordes i så kallat ”ryssföre”, det var ca 12 grader kallt och perfekta spår. Kroppen kändes bra under hela loppet och jag kunde trycka på bra i backarna, enda dåliga var att glidet var lite sådär, men det berodde nog mest på materialet. Vallningen i övrigt var bra. Slutade till slut på en 11e plats 2:06 efter segrande Niklas Karlsson från IFK Mora. Jag var nöjd med dagen trots att det var lite väl stor marginal till de främsta med tanke på att kroppen kändes bra.

Söndagens race kändes riktigt bra, kunde åka på hårt i backarna och höll bra fart på de flackare partierna, sedan fick jag en bra rygg att gå på efter halva loppet då dagens trea, Anders Palmér kom ikapp. Jag gick med i ryggen och kunde följa ända in till upploppet där jag tryckte till lite extra och kunde vinna spurten. Dagens placering blev en 7e plats distanserad med 49 sekunder återigen till segraren Niklas Karlsson.
Sammanlagt då man summerade ihop lördagens och söndagens resultat blev det en 7e plats.
Nu blir det vila från tävlande en helg och istället lite extra träning.
Hadé gott!
/Patrik!

1 kommentar(er):

Anonym sa...

Härligt med nya åkarinlägg! Bra kört i helgen!