tisdag, december 16

Tuff dag med sikte mot jul!

Hej!
Kom precis hem från tisdagsspinningen. Det var några veckor sedan jag var där sist, men det kändes helt ok. Med andra ord sjukt jobbigt. En snittpuls på 161 slag/min och en maxpuls på 198 slag/min säger sig självt.
Tidigare idag körde jag tung styrka i 90 min med de vanliga övningarna, nu med 6 x 3 rep. Nästa gång går jag upp på 6 x 4. Gick helt ok styrkemässigt bra men jag var seg i kroppen.
Lägg där till plugg och lite för lite sömn så förstår ni själva, jag är sluuut!

Men nu ska jag käka ris och linsgryta och sen sova, så imorgon är jag i form igen!
Då är det nämligen mer plugg och roddintervaller, 6 x 3min då vi ska blåsa på ordentligt i pulszon 4-5!

Snart är det jul! Har redan nu bokat in dubbelpass på julafton. på morgonen blir det den årliga skidturen, alltid lika trevligt att snurra runt och träffa människor som är på julhumör! Sen har jag antingen tänkt köra skidor eller styrka under Kalle Anka.
Jag vet det är tradition, men jag kom på för ett par år sedan att Kalles jul inte är spec kul längre och förra året slog jag fast att det var riktigt tråkigt, med undantag julverkstad och delar av husvagnssemestern.

Träning plus att kunna varva ner med julmat gör julafton till en av årets favoritdagar!

Nog med filosoferande.
Hade bra!

1 kommentar(er):

Anonym sa...

Jag kör Julafton Anders! skoj att tentorna gått bra!!